wiersze sercem pisane

pewnego wrześniowego dnia...

pewnego wrześniowego dnia...

O mnie


Odszedłem 29 września 2011 r. Miałem 61 lat.Przegrałem walkę o życie. Tekst poniżej napisany w chwili zakładania bloga -31 stycznia 2011 r.. Od 20 lat piszę wiersze,ale nie tylko.Ponieważ skończyłem szkołę muzyczną,czasami do swoich tekstów komponuję również muzykę. Fascynuje mnie poezja,ale nie tylko.Lubię słuchać muzyki wszelkiego gatunku,nie lubię rapu,hip-hopu,chociaż-"Mama", piosenka grupy Boys naprawdę mnie poruszyła. Bardzo lubię czytać literaturę piękną,zarówno polską,ale nie tylko.Uwielbiam z muzyki klasycznej Chopina,Bacha,Mozarta,wszystkie walce Straussów. Z kompozytorów muzyki tzw.rozrywkowej bardzo cenię Włodzimierza Korcza,Piotra Rubika,Seweryna Krajewskiego i wielu innych,więc nie będę zanudzał. Interesuję się również sportem; piłką nożną,ręczną siatkówką i tenisem ziemnym.Z polskich wykonawców uwielbiam Ewę Demarczyk,Marka Grechutę,Irenę Santor,Andrzeja Sikorowskiego i Budkę Suflera,Anię Wyszkoni,Alicję Majewską i Edytę Geppert, oczywiście to nie wszyscy.Z literatury pięknej Sienkiewicza,Kraszewskiego, Zofię Nałkowską i wielu im podobnych.Zapomniałem o Czesławie Niemenie,którego razem z Markiem Grechutą nie ma już z nami.

ostatnie zdjęcie

ostatnie zdjęcie
z moją ukochaną nauczycielką -Stanisławą Majewską

wtorek, 12 kwietnia 2011

Wspomnienie smoleńskiej katastrofy


               Dzisiaj mija pierwsza rocznica smoleńskiej katastrofy tragicznej,
        Stajemy znów z wspomnieniem zeszłorocznej żałoby i licznie.
        By oddać hołd 96 najlepszych ludzi,tak drogich dla Polaków,
        Modlimy się żarliwie i w ciszy ponownie za naszych Rodaków.

        Minął rok,gdzie zdawało się,
że ta tragedia połączy nasze społeczeństwo,
        Tak się nie stało,Polacy nie są w zgodzie,
zatraciliśmy nasze człowieczeństwo.
        I żyjemy dalej w kłamstwie,obłudzie,
wyciągając nowe brudy,
        My to widzimy i straszny wstyd za Was,
bo pełno w Was kłamstw i obłudy.

        To była największa nasza tragedia 
po uzyskaniu tak oczekiwanej wolności,
        A nasi rządzący,posłowie,senatorzy,
nadal w kłótniach i złości,
        Panie Prezydencie,Premierze i nasi posłowie,


        mówicie w mediach o takich bzdurach,
        Jakbyście,sądzę nawet,co niektóre Wasze głowy,
ciągle mieli w chmurach.

        Nasi młodzi,wykształceni ludzie do rozpuku się z Was
 wszystkich śmieją,
        A my,starsi Polacy,możemy żyć tylko dumą narodową 
i małą nadzieją.
        Od jutra zaczniecie to samo,będziecie rozmawiać o bzdurach,
        Panowie,jesteście na ziemi,a swoje głowy macie wysoko w chmurach.

        Przyjeliście z pokorą niegodną Polaka,
że Rosjanie


        potajemnie w nocy zamienili tablicę,
        Wasze noty dyplomatyczne,pisma pokornie wysyłacie Rosjanom


        w to wierzę,bo tak robicie.
        Rosjanie śmieją się Wam prosto w oczy,
ja z tego się cieszę,


        bo jest jak w dobrej operze,
        Bo widzę Waszą nieudolność,brak stanowczości,jaką mieli dawni polscy rycerze.

        Którzy z orłem na sztandarach,z Bogurodzicą-Dziewicą 
szli śmiało do boju,
        A Wy boicie się,bo o ropę Wam chodzi,
Wy chcecie świętego spokoju.
        Poklepują Was po po plecach Niemcy,Francuzi i Anglicy,
to Was mile łechce,
        Nie daj Panie Boże,by się tak stało,bo będzie znowu tak,j
ak Rosja zechce.

        Kochany narodzie,przecież widzicie na co dzień,
co się w Polsce dzieje,
        Bezkarni są członkowie gangów,złodzieje samochodów,wszystko się już chwieje.
        A polskie władze chcą zapewne powtórki z historii,
niech się co chce dzieje,
        Wy macie pełne porfele,zapchane konta,
choćby przyszła zmiana,


        każdy z Was się śmieje.

        A Wy na Wiejskiej w Sejmie, Senacie, 
macie sumienia


        krwią polską oblane,
        Ja osobiście nie wierzę Wam i nie ufam,
by było inaczej,tak będzie dalej
        Obchodzić będę zawsze z pokorą 10 kwietnia,
każdego dnia i roku,
        Wy jesteście pełni niemocy,butni w słowach 
od rana do ciemnego zmroku.
    

Wiersz ten napisałem w rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem,

dnia 10 kwietnia 2011 r.


 Fot. Daniel Spiridenkov

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz