wiersze sercem pisane

pewnego wrześniowego dnia...

pewnego wrześniowego dnia...

O mnie


Odszedłem 29 września 2011 r. Miałem 61 lat.Przegrałem walkę o życie. Tekst poniżej napisany w chwili zakładania bloga -31 stycznia 2011 r.. Od 20 lat piszę wiersze,ale nie tylko.Ponieważ skończyłem szkołę muzyczną,czasami do swoich tekstów komponuję również muzykę. Fascynuje mnie poezja,ale nie tylko.Lubię słuchać muzyki wszelkiego gatunku,nie lubię rapu,hip-hopu,chociaż-"Mama", piosenka grupy Boys naprawdę mnie poruszyła. Bardzo lubię czytać literaturę piękną,zarówno polską,ale nie tylko.Uwielbiam z muzyki klasycznej Chopina,Bacha,Mozarta,wszystkie walce Straussów. Z kompozytorów muzyki tzw.rozrywkowej bardzo cenię Włodzimierza Korcza,Piotra Rubika,Seweryna Krajewskiego i wielu innych,więc nie będę zanudzał. Interesuję się również sportem; piłką nożną,ręczną siatkówką i tenisem ziemnym.Z polskich wykonawców uwielbiam Ewę Demarczyk,Marka Grechutę,Irenę Santor,Andrzeja Sikorowskiego i Budkę Suflera,Anię Wyszkoni,Alicję Majewską i Edytę Geppert, oczywiście to nie wszyscy.Z literatury pięknej Sienkiewicza,Kraszewskiego, Zofię Nałkowską i wielu im podobnych.Zapomniałem o Czesławie Niemenie,którego razem z Markiem Grechutą nie ma już z nami.

ostatnie zdjęcie

ostatnie zdjęcie
z moją ukochaną nauczycielką -Stanisławą Majewską

niedziela, 3 kwietnia 2011

Wiosna


 Nadchodzi wreszcie dla nas wszystkich kolejna kolorowa wiosna,

    Kwitną akacje,jaśminy,przyroda robi wszystko,by była radosna.
    To dostojna Pani,dzieci dawno już topiły Marzannę,jaką dało się wykonać,
    Dlatego każda była inna,ale dała dzieciom cieszyć się i radować.

    Drzewa wypuszczają już nowe,świeże liście i to jest najpiękniejsze,
    Teraz będą kwitły jaśminy,akacje,kasztanowce,to najradośniejsze.
    Potem zakwitną wiśnie,jabłonie,grusze,trawa się zazieleni,
    To dla mnie najpiękniejsze,bo świat mi da radość i się odmieni.

    Wiosna to cudowna i najpiękniejsza pora dla mnie w roku,
    Cieszyć się takim widokiem,od rana aż do zmroku.
    I czuć ten cudowny zapach kwiatów,nie wiem,jak dla kogo,
    Ale dla mnie to cud,czuć ten zapach,nie dałbym go nikomu.

    Zakwitnie różnobarwny kolor bzów,tym bardziej się raduję,
    A jak widzę i czuję zapach niezapominajek,to aż podskakuję.
    Ludzie pozrzucali z siebie ciężkie,niewygodne ubrania zimowe,
    Spacerują w lżejszych,bardziej kolorowych,to zupełnie nowe.

    Nie wiem,czy to ja tylko dostrzegam,ale każdy do każdego,
    Uśmiecha się częściej,nasze życie nabiera wymiaru innego.
    W zimie było cicho,teraz gwar i dzieci bawią się radośnie,
    Zawdzięczają to właśnie pachnącej,kolorowej wiośnie.

    Z wielką radością piszę Wam te słowa,wiosna czyni cuda,
    Jest świeższe powietrze,może też to czujecie,w zimie była nuda.
    Przylatują żurawie,zielenią się łąki ,pączki już na sosnach w lesie,
    A ja czuję,że żyję pełnią życia,nawet echo w lesie inaczej się niesie.

    Nastała pora pracy rolników,działkowców,leśników i pszczelarzy,
    Niech im nikt nie przeszkadza,bo uśmiech jest na każdej twarzy.
    Napawajcie się tym zapachem ziemi,wchłaniajcie zapach wiosny,
    To Wam przywróci dobre samopoczucie a i nastrój będzie radosny.

    Po ciężkiej pracy w znoju na swej ziemi,jesienią będziecie zbierać plony,
    Oby nie były tak ubogie,jak w zeszłym roku,by dały dwa razy tyle, 


    by nikt nie czuł się skrzywdzony.
    By wynagrodzić powodzie,huragany,wszystkie wysiłki znojne i ciężkie Wasze,
    Tego życzę z głębi serca swego,bo co zbierzecie,będzie tylko lepiej w Polsce ,


    za co wdzięczne serca nasze.

    Łąki zielone,pachnące,ubrane w stokrotki i mlecze jak kobierce,
    Nie wiem,czy Was zaskoczę,zobaczycie jak ja,jak łapie to za serce.
    Nie dziwcie się choremu,starszemu człowiekowi,że tak kocha wiosnę,
    Ale leży to w mej naturze,gdy wyjrzę przez okno,życie mam radosne.


Wiersz ten napisałem dzisiaj,tzn.dnia 03.04.2011 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz