wiersze sercem pisane

pewnego wrześniowego dnia...

pewnego wrześniowego dnia...

O mnie


Odszedłem 29 września 2011 r. Miałem 61 lat.Przegrałem walkę o życie. Tekst poniżej napisany w chwili zakładania bloga -31 stycznia 2011 r.. Od 20 lat piszę wiersze,ale nie tylko.Ponieważ skończyłem szkołę muzyczną,czasami do swoich tekstów komponuję również muzykę. Fascynuje mnie poezja,ale nie tylko.Lubię słuchać muzyki wszelkiego gatunku,nie lubię rapu,hip-hopu,chociaż-"Mama", piosenka grupy Boys naprawdę mnie poruszyła. Bardzo lubię czytać literaturę piękną,zarówno polską,ale nie tylko.Uwielbiam z muzyki klasycznej Chopina,Bacha,Mozarta,wszystkie walce Straussów. Z kompozytorów muzyki tzw.rozrywkowej bardzo cenię Włodzimierza Korcza,Piotra Rubika,Seweryna Krajewskiego i wielu innych,więc nie będę zanudzał. Interesuję się również sportem; piłką nożną,ręczną siatkówką i tenisem ziemnym.Z polskich wykonawców uwielbiam Ewę Demarczyk,Marka Grechutę,Irenę Santor,Andrzeja Sikorowskiego i Budkę Suflera,Anię Wyszkoni,Alicję Majewską i Edytę Geppert, oczywiście to nie wszyscy.Z literatury pięknej Sienkiewicza,Kraszewskiego, Zofię Nałkowską i wielu im podobnych.Zapomniałem o Czesławie Niemenie,którego razem z Markiem Grechutą nie ma już z nami.

ostatnie zdjęcie

ostatnie zdjęcie
z moją ukochaną nauczycielką -Stanisławą Majewską

wtorek, 25 stycznia 2011

Cygańska muzyka

C Y G A Ń S K A     M U Z Y K A 


          Choć z odległej,bo z Indii przybyli krainy,

          Nie ma na świecie kraju,w którym by nie żyli.
          Muzykę mają w genach,już mi ją podają,
          Jestem nią zachwycony,bo pięknie mi grają.

          Skrzypce w ich rękach-instrument tak znany,
          Że każdy dźwięk wydany jest już podziwiany.
          Struny grają wesoło,czasem bardzo rzewnie,
          Jak nostalgia Romów za taborem pewnie.

          Chwyta Cię za serce,już ma Twoją duszę,
          Lecz romansów cygańskich z siebie nie wyduszę.
          Mój wiersz o muzyce romskiej dziś nawet nie wzrusza,
          Bo najpiękniejsze wiersze pisała Papusza.

          Słuchasz zachwycony tę muzyką śpiewną,
          W oczach łzy wzruszenia na melodię rzewną.
          Że dreszcz Cię przenika,czujesz całym ciałem
          Romantyczną duszę Roma zawsze poznać chciałem.

          Żal Ci przeogromny,że słów nie rozumiesz,
          Bo języka romskiego nie znasz i nie umiesz.
          Jesteś z nimi niby razem,lecz czy znasz ich myśli,
          Skrzypcom wtórują gitary,akordeoniści.

          Palce po klawiszach,strunach cuda wyczyniają,
          Tobie takiej muzyki zagrać się nie uda.
           Są mistrzami gatunku muzy czasem aż tak tęsknej,
           Więc zachwycony słucham tej muzyki śpiewnej.

           Zawsze będę zazdrościł Romom ich muzyki,
           Słyszysz jak śpiewnie grają gitary i smyki.
           Te gitary cudne,jak orkiestra cała,
            A tu tylko dwie gitary,akordeon i skrzypiec para.

            Przepiękne ich tony,wibracje,melodie,
            Musisz się wsłuchać,usiądź wiec wygodnie.
            I posłuchaj muzyki,usłyszysz szum lasu,
            Tam rży tabun koni o maściach z atłasu.

            Tutaj słyszysz śpiew ptaków,co to z wdziękiem kwilą,
             Nad tą romską muzyką głowy wszyscy chylą.
             Z szacunkiem należy podchodzić do takiej muzyki,
             Uszanować tradycje,odmienność,nawyki.

             Muzyka romska jest tak piękna jak nasza,
             Czy graja poloneza,czy słyszysz czardasza.
             Wielu znanych mi ludzi czerpie z ich muzyki,
             Napawa ich natchnieniem,nieczułym krytyki.

             Graj Cyganie,graj Cyganie,niech już tabor wstanie,
             Słychać kobiet wołanie,tętent koni,dzieciaków wołanie.
             A i pies zaszczeka i ptak dziwnie kwili,
             Dzięki Panie Boże,dożyłem tej chwili.

Wiersz ten napisałem dnia 10 grudnia 2004 r.

KLIK






tapeta ze strony
http://www.twoje-tapety.com/downloadimage/id/14064/n/zagrajmy-skrzypce/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz